Khamis, 6 Disember 2012

Rambutan

Assalamualaikum

ni aktiviti ahad lepas
kait buah rambutan he...he...
kami kait buah rambutan kat kampung hubby
buah rambutan ni lain sikit
isi dia tebal & manis
tak macam buah rambutan yang selalu orang jual tu
depa panggil buah rambutan Gula Batu
 
tapi masa kami kat hari tu
ada kerengga banyak, gigit habis seluruh badan
adoi...
kali nai buahrambutan tu tak berapa manis
sebabnya ada kerengga , kerengga tu
hisap manisan buah rambutan
tak tau la betui ka dak he...he...
husband aku yang cakap

 
husband aku, terjun pokok lari dari kerengga hehe...

 
rambutan yang kami kait, sebenrnyabanyak dari ni lupa nak snap
kalut buang kerengga
dah 4 or 5 kali kami kait macam ni
buah memang banyk, tak pernah jual bagi kat orang ja
pokok satu ja (",)
 
 
info : buah tempatan memang sedap
 
 
 


7 ulasan:

fandyzblog berkata...

biasa la kerengge dengan rambutan cam semut ngan gula .. :)

MAZLIZA ABD RAZAK berkata...

fandyz..

tu la

Mimie Najib berkata...

untung nya ada pokok sendiri..kami ni ayh tnam pokok buah kat kmpung segamat..tp apakan daya..klau nak balik dari ipoh ke johor semata2 makan buah, buang duit atas jln lg bnyk..hehe

Si Matatajam berkata...

Adoi Teringinnya nak makan buah rambut ni..

MAZLIZA ABD RAZAK berkata...

mimie najib...

erm..btui tu, lebih baik beli kalau nak makan , makan pon bukan banyak mana (",)

MAZLIZA ABD RAZAK berkata...

K.M,..

he,...he,..kat langakawi ada tak

Mimie berkata...

merah menyala rambutan nih

Baca Lagi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...