Khamis, 6 Disember 2012

Ole Ole Dari Mekah

Assalamualaikum

 
sebelum raya haji hari tu
Tok & mak su aku pi tunaikan haji
depa pi dalam sebulan lebih
masa depa balik tu kami adik bradik pi ziarah
pi minum air zam-zam
buah kurma & kacang-kacang dari mekah
he..he..
 
dah kenyang makan kami pon balik la
esok tu pi rumah mak
mak bagi kami bungkusan sorang satu
mak cakap ole-ole dari mekah tok bagi (",)
 
 
tengok..siap ada tulis nama (",)

 
ni la yang kami dapat
kacang2 & buah kurma, tasbih, minyak esen (org tua2 sebut) hehe...
gelang & inai
masa aku kawin dulu pakai inai tu
terang sangat2 , semua orang tanya aku pakai inai apa
masa tu mak aku balik dari mekah beli
 
 
 
info : ziarah orang nak pergi umrah or haji hulurkan sedekah (",)
 
 
 


6 ulasan:

QasehnyaRania berkata...

bestnya..dapat minum air zam-zam..

MAZLIZA ABD RAZAK berkata...

qasehnya rania..

ya la , bukan senang nak dapat dari san punya (",)

Mimie Najib berkata...

bestnya dapat ole2..hehe

Si Matatajam berkata...

Bertuahnya..M x da sedara yg pi hu hu..

MAZLIZA ABD RAZAK berkata...

mimie & K.M ...

erm..itupn tok pi, kalau x tak da la he..he..

Mimie berkata...

bestnye

Baca Lagi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...