Khamis, 31 Januari 2013

Kenapa Nama Kakak Panjang Sangat

Assalamualaikum

tergamam aku
anak aku yang sulong tu baru umur 3 thn 4 bulan
dia tanya aku

"ibu, kenapa nama kakak panjang sangat, Intan Damia Marissa Binti Mohd Fazli"

aku?
terdiam x terkata :)

pastu baru boleh jawab
"tak pa la"
yang tu ja mampu jawab

aku tanya
"kakak tak mau ka, tak pa nanti kita pi tukar..letak intan marissa saja"

kakak
"tak mau....nak nama intan damia marissa jugak"

he..he...
kakak ni memang pandai cakap
mulut dia sentiasa bertanya, tak pernah diam
kalau dalam kereta dari pi ke satu destinasi sampai balik
tak letih tanya

cuma waktu dia tidur & demam ja
mulut dia akan diam
kami pun mula risau kalau dia demam
ya la, biasa dok dengar suara dia ja

10 ulasan:

Anum berkata...

kalau budak2 x sehat kesian kan

Sue-Rya Qistina berkata...

sama lah ngan anak sulung saya tu. mcm2 dia akan tny.

:: Mrs.Eady :: berkata...

huhuh nasib baik nama anak saya pendek je..

Haryati Faizal berkata...

budak2 mang petah bercakap...

Wanieys a.k.a IbuQalief berkata...

petah dia bercakap yer

Mimi Azirah berkata...

kdg2 kite leh tergamam bila anak anak bertanya kan

♥ Miss Hearty ♥ berkata...

walaupun panjang tp sedap nama tu :)

Amanda Suria berkata...

Dania pernah tanya soklan yang sama..napa nama dia panjang sgt..Ainnul Dania Huda Bt Shamsudin..heehhe..x dapat nak jawab...

QasehnyaRania berkata...

Alhamdulillah ringan mulut.bru tak snyi ada teman kn

Dianaa berkata...

sampai tak tahu nak jawab apa ek bila si kakak tanya soalan gitu, hehe :D

Baca Lagi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...