Isnin, 22 April 2013

Where Your Good Services - Piza Hut

Assalamualaikum...

tajuk bukan main...kelasss...he..he...

hari sabtu hari yang eksited nak pi makan piza yang baru tu, yang semuanya double..
ajak kakak-kakak & mak aku pi makan, sebab dah terliur dah tengok piza baru tuh.
dalam iklan bukan main, tapi hampeh.

tapi aku sedar bukan salah piza hut pun, salah pengurusan tempat yang kami pi makan tu.
kat mana???... jeng..jeng..jeng... Auto City (kat ngan umah mak aku)
sebenarnya aku x pernah makan pon kat sini (walaupun dekat ngan umah aku, masa dok ngan mak aku dulu), tempat lain banyak kali la. tapi service baguss, tak macam ni.

malam sabtu tu kami keluar pukul 8.00 lebih, lebih kurang 10 minit sampai..
dah la cari parking pon susah, ada cina buat consert kanak-kanak apa ntah. sabar ja cari parking..
pukul 8.30 kami dah terpacak dalam piza hut tu...

orang yang mai ambik order bukan main lagi, terloncat-loncat, lari sana lari sini, terkejar sana sini..
tapi, orang order 2 jam x sampai-sampai. orang yang duduk belakang, tepi & depan kami dah bertukar orang lain dah, pastu orang baru tu pan dah dapat apa yang depa pesan, kami apa pon xda smata-mata air ja. order macam-macam tapi dapat air ja.

kakak aku, apa lagi terus pi kat belakang cari manager.. tanya dia, boleh dia cakap pekerja dia main-main. kalau dah main-main dia tu kena lah marah sebab dia tu manager.

tak pa, sabar lagi..tunggu dalam 10 minit piza pon sampai. tapi still tak puas hati..piza yang sampai tu nipis mlayang macam capati. dah hbis mkn, tak sampai jugak lagi makanan lain yang kami order. anak kau order ais krim pon belum sampai, padahal ais krim tu cedok ja buh dalam cawan, bukan susah.

kakak aku lagi skali pi belakang, tanya nama manager cakap nak komplain, terketar-ketar dia. padahal awal tadi bukan main menyombong, kami tanya meja kosong pon x jawab, kena pi cari sendiri. kalau tempat lain diorang carikan. rupanya memang ramai yang komplain malam tu....
kakak aku cakap kat dia, kira yang kami makan ja, yang lain tak mau kira sebab tak dapat. masa tu dah pukul 10.00++ dah....
kalau hampa rasa macam mana?




membaca sungguh la si budak kecik ni, sampai nak rapat nganmeja mata tu

anak aku pon dah seidh, makan tak mai


kakak asyik tanya ais krim ja

makanan tak dapat, bergambar je la kami...


10 ulasan:

Mia Kassim berkata...

Sabar...hehe
Punyalah lama tunggu makanan sampai snap gambar pun meja kosong jak....huhu

Bin Muhammad berkata...

Dalam gambar ceria jer...hehe. Tapi hati didalam tuhan saja yg tahu. Malanglah tokeh dapat pekerja2 spt mereka...Sama malang spt customer huhu. Sabar je lah...

Farah Waheda Wahid berkata...

sabar sabar... benda2 macam ni, memang terjadi... hu hu hu...

*psst...psst...suka dengan design baru blog ni... ^_^ kemas dan cantik...

Unknown berkata...

kalo saya takdenya nak tunggu sampai 2 jam..sejam pon blom tentu..mmg takde tahap kesabaran camtu..

Anum berkata...

bestnya

haryati berkata...

klu jadi camni hubby yati dah ajak blah dah... tak sanggup nak tunggu...sian kat anak2

rohayu osman berkata...

sabar... dia suh tangkp gambar byk2 dulu tue..

Mimie berkata...

stakat nih belum terkena mcm nih lg..kalo terkena kompom sy sembur

suwara entertainment berkata...

mana2 pizza hut pun sama jugak servisnya. kdg2 wat sakit hati je. staff diorg siap boleh borak2 gelak2 lagi pdhal order kita x sampai lg ni. huhuhu

NORSHAHFEZA HAMSAN berkata...

kat tempat saye pon cmni gak kak,,kdg smpai nk give up jek tggu

Baca Lagi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...