Isnin, 29 April 2013

Tak Sihat

Assalamualaikum...

masuk hari ni dah 3 hari aku sakit kerongkong, nak telan air liur sakit, nak makan sakit.
rasa macam kerongkong ni sempit & bengkak.

air asam dah minum, ais dah tak minum, ubat dah makan..masih lagi tak hilang-hilang.
nasib baik la tak batuk, kalu tak lagi teruk.




aku google cari petua nak hilangkan sakit kerongkong. ramai yang sarankan "gargle" ngan air garam.



 campurkan air garam ngan air suam


pastu 'gargle' la..jangan pulak pi telan
(semua photo ihsan google)

tapi, tak jugak hilang, mungkin kena gargle banyak kali kot :)

sempat lagi snap photo walaupun sakit he..he..
muka pn dah pucat.


8 ulasan:

are_lin@yu berkata...

siannya dear..moga cpt sembuh ya,,maintain cntik lg xpa..hihi

Sue-Rya Qistina berkata...

semoga cepat sembuh ye... :)

Haryati Faizal berkata...

semoga cepat sembuh ye.... musim skang ni...

NORSHAHFEZA HAMSAN berkata...

musim kot skrg ni kak,,saye lak sakit mate,hehe moge cepat sembuh ye kak

Shazwani Othman berkata...

get well soon :)

QasehnyaRania berkata...

acaner dah baik ke?

wah blog berwajh baru..smart la ..simple.

Mimie Najib berkata...

tak sihat pun still akk ni nmpk cantik.. =)

saya kalau minum air asam lagi tmbah perit tekak..hehe

cik azLyzah⊙.☉ berkata...

Minom air suam je dear..pagi & sebelom tido...jgn minom manis n air sejuk....

Baca Lagi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...