Rabu, 26 September 2012

Langkawi Trip – Day 1

Hari pertama
Bermula dari rumah mak
Kami keluar jam 7.30am
Sebelum ni berangan
Nak keluar jam 4.30 pagi
Sebab nak naik kat
Jetty kangar, takut orang ramai
Waktu nak beli tiket
Last-last bangun lewat

Sampai jetty perlis
Dah jam 10.00am
Sebab ada salah teknikal
Abg ipar aku tersalah jalan
(“,)

Pastu sampai ja jetty
Terus p simpan keta
Kat sini sehari RM10 ja
Simpan keta
3 biji keta, jadi RM90 lah
3 hari 2 malam..






Pastu aku ngan kakak aku
P beratur beli tiket
Tak tau kenapa
Ari ni kaunter buka 1 ja
Yang 4 lagi tutup
Orang punya ramai


Setelah lebih dari
Setengah jam beratur
Dengar suara orang tu
“depa ni potong trip”
“depa buat 2 lane”
Aku x paham lagi masa tu
Dok blur lagi (“<)

Pastu aku tengok belakang
Baru paham
Rupanya kami ikut
Barisan lane ke 2
Apa lagi teruskan
Buat – buat tak paham la
Nak p beratur balik
Nun jauh di belakang
Aku rasa lagi 100++ orang
Punya panjang gila
Bagi kak tu dok depan kami
Terus mulut dia diam
Seribu bahasa .. he..he..

Dapat tiket naik
Feri pukul 12 tgh hari
Tapi, masa tu dah pukul 12.20
Depa kata sempat
P naik juga

P kat feri depa habaq
Feri dah penuh
Tunggu satu lagi
Nasib baik tunggu tak lama
Dalam 15 minit macam tu

ANAK DOK KAT LAIN, IBU DOK KAT LAIN (",)

PEACE ABG KWAN


AKU..




Lebih kurang 1 jam 15 minit
Sampai kat jeti kuah
Nasib baik la anak aku
Tak meragam dua-dua orang
Kalau tak, fengsan..

Orang yang kami sewa keta
Dah siap tunggu
Abg & abg ipar aku
P ikut owner tu ambik keta
X jauh 5 minit ja
NI LA KETA GRAND LIVINA YANG KAMI SEWA TU


NI TOYOTA UNSER
Lepas ambik keta
Call owner homestay
Suh mai ambik kat jetty
Rupanya jetty nagn homestay tu
Tak jauh 5 minit ja

AKU X DA, SEBAB JADI PHOTOGRAPHER

DAPUR DIA LUAS KAN,..

RUANG MAKAN

SEPARUH RUANG TAMU

BAHAGIAN HADAPAN




PEACE ... ADIK (",)
Letak beg semua
Rehat , mandi, makan
Petang kluar
P shopping, coklat saja RM200++
Aku shopping smua termasuk cndrahati
Nak bagi kat kawan2 ofis RM300++ (“,)
Baru tak sampai sehari .. he..he..
Kain batik , minyak angin
Semua murah

Malam P dataran helang
P bergambar kat sana
Anak-anak punya seronok






MACAM NAK TERBANG JA BURUNG NI KAN
Dok x lama
Kul 10pm ++ kami p makan
Kot tengah pekan susah
Nak dapat kedai melayu
Kedai makan cina , banyak..
Ken cari dalam2 baru
Ada….










Jumpa 1 kedai patani tu
Tak ingat dah nama kedai
Sedap gak makan
Dan jugak murah (“,)
Kami order
Ikan siakap stim, kangkung belacan,
Telur dadar, sup daging,
Tak ingat dh apa lagi
Semua 2 set
Pastu air milo ais 3 jug
Total RM 130, murahkan..
Lepas makan terus balik homestay
Tidoq…ZZzzzzzzzzzz…….

Tiada ulasan:

Baca Lagi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...